سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نظام جمهوری اسلامی ایران و دنیای استکبار

در سخنرانی نماز جمعه تهران حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد با بیان سخنانی از جمله گره خوردن دنیای غرب و دنیای استکبار پس از قرائت آیاتی از سوره انفال به موضوع حیات عقلانی و معرفتی اشاره کرد و خاطرنشان کردندکسی تحت انذار پیامبر قرار می‌گیرد حیات عقلانی دارد منظور از این جمله جریانی که در مسیر شکست غربی ها است را میخواهد بیان کنند به این نحوه که آنها همچنان افرادی شکست خورده وح قیر هستند. وی با بیان اینکه انسانی که سخن خداوند متعال را استماع می‌کند و به مبدا معاد ایمان دارد باید بصورت عقلانی هم تصمیم بگیرد و همان لحظه تفکراتی که در ذهن جاری میشود را نسبت به آن عکس العمل نشان ندهند، انسان زنده است، تصریح کرد:  انسان زنده فردی عالم خواهد بود چراکه خشیت از خدا ثمره علم و معرفت است و این معرفتی  دستاورد عمل صالح است که خداوند در دل افراد صالح قرار داده است. امام جمعه موقت تهران با بیان قرب به خدا هدف جامعه‌ای است که در مسیر قرآن حرکت می‌کند اگر چه بعضی ها هستند که در همین لحظه میخواهند به خدا و کتاب آسمانی قرآن آسیب برسانند ولی خاطرنشان کرد: اگر نظام جمهوری اسلامی ایران دنیای استکبار را در حیرت فروبرده و به گفته مقام معظم رهبری تمام نقشه های آمریکا و اسرائیل و در کنار آنها اتحادیه اروپا را نابود ساخته است در موضع انفعال قطعی قرار داده است، که همگی این از بین بردن دنیای استکبار دستاورد عمل صالح است.

خطبه نماز جمعه تهران



حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد ادامه داد: این عمل صالح، دستاورد معرفت خداوند، اطاعت از پیامبر و تسلیم شدن در برابر وحی است که چنانچه به سخنان خداوند و پیامبر عالی قدر گوش کنیم و در پی آن عمل کنیم حتما پیروز نهایی ما هستیم انسان و جامعه را متحول  و جبهه مقاومت را خلق می‌کند. امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه اقتصاد در جامعه اسلامی هدف نیست بلکه ابزار است، اظهار کرد: اگر چه از نظر اقتصادی ما هنوز راه هایی برای پیشرفت داریم و چنانچه غرب تحریم هایی را علیه کشور ما اعمال کرده اند هنچنان میتوانیم روی پای خودمان بیاستیم برای تعالی جامعه و تکامل انسان و تعالی جامعه انسانی و برای رسیدن به معرفت به اقتصاد مولد نیاز داریم. ابوترابی‌فرد با بیان اینکه حیات با علم مساوی است و انسان باید برای رسیدن به آن تلاش کنند خاطرنشان کرد: اقتصاد و توسعه برای تربیت انسانی است که در راه سیره امیرالمومنین قدم بر می‌دارد و از رزق حلال زندگی خود و معیشتی را راضی نگه دارید. وی با بیان اینکه ما باید برای حرکت و تعالی جامعه، استحکام و اقتدار جامعه انسانی و اسلامی به حوزه اقتصاد توجه ویژه‌ای داشته باشیم که نیازمند اقتصاد مولد، سالم، متکی به علم و دانش بنیان داخلی و دانشجویان نیازمندیم تا بتوانیم به موفقیت زود هنگام برسید و به جای اقتصاد مبتنی بر نفت نیازمندیم که مجلس باید در آستانه بودجه به این حقیقت چشم بدوزد.


امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نماز جمعه تهران به  سالگرد آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اشاره و با ذکر فرمایشاتی از مقام معظم رهبری درباره او تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی در حال بررسی لایحه بودجه است که به زودی آن را اعلام میکنند، این لایحه تبیین کننده نقشه راه کشور در طی یکسال آینده است که نمایدگان هر شهر در مجلس آن را تصویب میکنند برخی از تحلیلگران اقتصادی و سیاسی کشور می‌گویند نقشه راه را به ما بدهید تا ما تحلیل خود را از وضعیت حوزه‌های مختلف بگوییم. وی با انتقاد از ضابطه تخصیص بودجه در برخی نهادها اظهار کرد: ما باید در جهت کاهش هزینه‌ها حرکت کنیم و از هزینه های اضافی چشم پوشی کنیم و از آنها جلوگیری کنیم، مدیران شما دغدغه خانواده و فرزندان خود را دارید، فرزندان و خانواده شما در صورتی می‌توانند آینده خوبی داشته باشند که هزینه‌های کشور مدیریت شود. حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد با بیان اینکه افزایش هزینه‌ها نمی‌تواند راه را هموار کند، تصریح کرد: نمی‌توان بدون کاهش هزینه‌های دولت به دنبال کاهش تورم باشیم.

منبع : باشگاه خبرگزاری جوان